رشد و تقویت موهای سر توسط روغن‌های ضروری مو

وضعیت پوست و مو برای همه افراد بسیار مهم بوده و جزء زیبایی‌های هر شخص به شمار می‌روند بنابراین باید از آن‌ها در مقابل آسیب‌های گوناگون مراقبت ویژه به عمل آوریم. بسیاری از روغن‌های ضروری وجود دارند که برای افزایش رشد و سلامتی مو بسیار مفید می‌باشند و در بسیاری از محصولات بهداشتی از جمله شامپوهای مخصوص به کار می‌روند. برخی از شواهد نشان می‌دهند که روغن‌های ضروری به رشد موهای سالم و قوی‌تر کمک می‌نمایند اما برای اثبات این عقیده هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است. در این مقاله مزایا، نحوه مصرف و موارد منع مصرف روغن‌های ضروری مو را برایتان شرح داده و به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

روغن‌های ضروری مو

توضیحاتی در رابطه با روغن‌‌های ضروری مو

روغن‌های ضروری به زبان ساده عصاره یا اسانس یک گیاه می‌باشند و بر اساس تقطیر بخار یا آب موجود در آن به دست می‌آیند. در طی این فرآیند، روغن درون گیاه را می‌توان به شکل بسیار غلیظی استخراج کرد. روغن‌های ضروری قیمت بالایی داشته و بسیار فرار هستند. در نظر داشته باشید که نگهداری نادرست این روغن‌ها از کیفیت آن‌ها تا حدودی می‌کاهد بنابراین بهتر است آن‌ها را در مکانی خنک و تاریک نگهداری نمایید. لازم است بدانید که هزاران نوع روغن ضروری در سطح دنیا وجود دارند و هر کدام فواید خاص خود را دارا می‌باشند، حال در این قسمت به معرفی روغن‌های ضروری مو می‌پردازیم:

مورد اول؛ روغن برگاموت

برگاموت یک میوه کوچک و تقریبا به شکل مرکبات بوده که به عنوان ترنج شناخته می‌شود. این میوه خوراکی نیست و از آن برای تهیه اسانس استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است که این میوه به دلیل دارا بودن خاصیت ضدمیکروبی به رشد مو و حفظ پوست سالم کمک فراوانی خواهد کرد.

مورد دوم؛ روغن جوجوبا

این روغن از دانه‌های گیاه جوجوبا گرفته شده و از زمان‌های قدیم به دلیل خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی شناخته شده است و به منظور مراقبت از مو و افزایش رشد مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. مالیدن روغن جوجوبا به ویژه بر روی موهای تراشیده شده به رشد مو بسیار کمک خواهد کرد.

خطرات استفاده از این روغن‌ها و موارد منع مصرف

روغن‌های ضروری مو

روغن‌های ضروری مو معمولا زمانی که با روغن‌های حامل رقیق می‌شوند به خوبی تحمل شده و مشکلی به وجود نمی‌آورند، اما با این حال در برخی افراد ممکن است واکنش‌های آلرژیکی همچون خارش، تورم و تحریکات پوستی را به همراه داشته باشند. در نظر داشته باشید هنگامی که فرد نسبت به مصرف روغن‌های ضروری واکنش نامطلوبی را دریافت نماید باید بلافاصله روغن را با آب و صابون شستشو دهد و در صورتی که دچار مشکلات تنفسی و سرگیجه شد باید سریعا به دنبال درمان اورژانسی باشد.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 11 خرداد 1397برچسب:روغن‌های ضروری مو, | 16:10 | نويسنده : Bahar |